Diákigazolvány

Diákigazolvány igénylésének menete

2016. január 01-től a diákigazolvány igénylése és kiállítása ingyenes, azonban az alábbi ügyintézés feltétlenül szükséges:

(362/2011. (XII.30.) kormányrendelet alapján)

  1. Fénykép és aláírás felvétele miatt a szülő és gyermeke felkeresi az okmányirodát (4026 Debrecen, Kálvin tér 11.) vagy a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Debreceni Járási Hivatalát (40245 Debrecen, Piac u. 42-48.), majd az ott kapott igazoló lapot (NEK-lap) behozza iskolánk titkárságára a további ügyintézés végett.
    Az alábbi iratokat feltétlenül vigye magával: gyermeke születési anyakönyvi kivonata, lakcímkártyája, szülő személyi igazolványa, lakcímkártyája
  2. Intézményünk titkárságán a szülővel egyeztetjük a gyermek adatait (születési adatok, név, osztály, lakcím) a további ügyintézéshez és az igénylést elektronikusan továbbítjuk az Oktatási Hivatal felé, aki intézkedik a továbbiakban a diákigazolvány legyártásáról.
  3. Az elkészült kártyát postai úton küldik meg az intézmény címére.
    Alsó tagozatban a szülők az iskola titkárságán vehetik át a kártyát.
    Felső tagozatban egyből a tanulóknak kerül átadásra.Az elkészült kártya a 8. osztály befejezéséig érvényes, arra külön érvényesítő matrica nem kerül.
  4. Az intézmény a szülő kérésére a diákigazolvány elkészültéig az utazási kedvezmények igénybevételéhez igazolást adhat ki, melynek feltétele az okmányirodai ügyintézés.
  5. Az elsős tanulók esetében célszerű a beiratkozást követően megindítani az ügyintézést annak érdekében, hogy a diákigazolvány a szeptemberi iskolakezdésre elkészüljön.

Diákigazolvány nyomkövetés

A diákigazolvány igénylését követően az alábbi oldalon tudnak tájékozódni a diákigazolvány jelenlegi státuszáról, az elkészülés folyamatáról. A tanuló oktatási azonosítójának beírása (11 számjegyű) szükséges az “Igénylés nyomkövető” mezőbe.